Vijf jeugdleden Damclub Winschoten geslaagd voor damdiploma

Woensdagmiddag 14 december zijn in het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten vijf jeugdleden van Damclub Winschoten geslaagd voor het Van der Wal damdiploma. Ria Edens uit Drieborg, Anna Klooster uit Bad Nieuweschans, Janick Lanting uit Bad Nieuweschans en Nickey Loots uit Winschoten zijn er in geslaagd hun 1e damdiploma te bemachtigen. Demi Peters uit Bad Nieuweschans ontving van de vervolgcursus het “Wiersma wit” diploma. De Van der Wal cursus behandeld de grondbeginselen van het dammen en de “Wiersma wit” cursus daarentegen gaat verder in het theoretisch gedeelte. Het echte examen werd in beide disciplines voorafgegaan aan een proefexamen. Voorzitter Ben Haan reikte tenslotte de diploma’s uit. Ria, Anna, Janick, Nickey zijn samen met Edo Edens reeds begonnen met de vervolgcursus “Wiersma wit”. Demi Peters is ondertussen gestart met “Wiersma zwart”. Overigens worden de damlessen op de woensdagmiddag verzorgd door Harrie Molthoop, Ben Haan en Geert Lubberink. Naar verwachting zullen de nieuwelingen zich via het schooldammen aanmelden.
img_0006-1