Sten Doddema geslaagd voor Van der Wal damdiploma

Dinsdagavond 6 februari is Sten Doddema uit Winschoten met een 100% score geslaagd voor het Van der Wal damdiploma. Deze cursus voor dit examen behandelt de grondbeginselen van het dammen, zoals het toepassen van de spelregels. Dan moeten denken aan meerslag gaat voor, slagkeuze bij een schijf of dam, slaan is verplicht, aanraken is zetten. Vanaf volgende week dinsdag begint Sten met de vervolgcursus “Wiersma wit” die een stapje verder gaat in de theorie. Daarnaast kan er naar hartenlust worden geoefend tegen andere leden. Begin dit jaar heeft Sten Doddema zich als herintreder aangesloten bij beginnersgroep van Damclub Winschoten die op de dinsdagavond haar clubavond houdt in het gebouw van SV Bovenburen. Deze avond is uitermate geschikt met de damsport te beginnen of, als herintreder, het dammen weer op te pakken. Op deze avond zijn tevens een viertal “sparringpartners” aanwezig die de enthousiaste dammers wegwijs maken in de damsport. Overigens de gevorderde dammers bezoeken woensdagavond de clubavond in hetzelfde pand.