Frederik Bos en Jilje Scheeringa pakken sneldamtitels bij Damclub Winschoten

Dinsdag 18 en woensdag 19 december werd door de leden van Damclub Winschoten, in het gebouw van S.V. Bovenburen, de laatste clubavond van dit jaar afgesloten met een sneldamtoernooi. In totaal namen 30 leden deel aan deze discipline van de damsport. De zogenaamde dinsdagavondgroep werkte 7 ronden “Zwitsers systeem” af met een speeltempo van 5 minuten per persoon/partij. Hierbij pakte Jilje Scheeringa uit Finsterwolde de titel voor Jan Starke uit Oude Pekela en Richard de Rooy uit Wedde. De woensdagavondgroep werkte een “rondtoernooi” af onder een speeltempo van “Fischer 5 + 5”. Kampioen werd hier Frederik Bos uit Groningen, tweede Geert Lubberink uit Winschoten en op een keurige derde plaats talent Demi Peters (12) uit het Duitse Bunde. Woensdagmiddag namen de jeugdleden het tegen elkaar op in een rondtoernooi. Yara de Veld uit Beerta en Dana van Schaagen uit Bunde pakten ex aequo de titel. Derde werd Dylarius Stoter uit Bad Nieuweschans en 4e Hermann Loots uit Winschoten. De broers Jona Bos en Timo Bos uit Wedderveer bezetten respectievelijk de 5e en 6e plaats.