Nieuws Damclub Winschoten

Damclub Winschoten heeft in het nieuwe jaar de draad weer opgepakt met de onderlinge competitie. In totaal bezochten op de 2 clubavonden (dinsdag en woensdagavond) en de woensdagmiddag 30 leden het gebouw van SV Bovenburen waar de wedstrijden werden gespeeld. De dinsdagavondgroep begon 8 januari. Woensdagmiddag 9 januari kwamen de jeugdleden uit het basisonderwijs naar de training en woensdagavond de gevorderden. Daarnaast speelde het 4 tal haar thuiswedstrijd tegen Veendam, die met 6 – 2 werd gewonnen. Met deze zege verstevigde Winschoten haar koppositie in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond. (OGD). Ook het 10 tal kwam 5 januari in de baan en won haar wedstrijd tegen De Vechtstreek Oosterveen uit Gramsbergen met 11 – 9. Zaterdag 19 januari reist het 10 tal af naar Hijken om daar tegen het 3e team van Hijken DTC uit te komen.

Uitslagen 8 en 9 januari
Sten Doddema – Richard de Rooy 0 – 2
Grieko Kruijer – Han Tuenter 0 – 2
Evert van Leeuwen – Janick Lanting 0 – 2
Danny Krasnice – Jamey Loots 0 – 2
Demi Peters – Dylano Stoter 2 – 0
Nickey Loots – Geert Lubberink 1 – 1
Jilje Scheeringa – Demi Peters 0 – 2

In de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond (OGD) speelde het viertal van Winschoten tegen het eerste team van Veendam. Na een 0 – 2 achterstand won Winschoten uiteindelijk met 6 – 2.
Winschoten Veendam
1. Marchinus Mulder – Albert Moorlag 0 – 2