Damwedstrijd Pekela – Winschoten 3 – 5

De 4e ronde in de viertallen competitie van de Oost Groninger Dambond (OGD) is voor Damclub Winschoten uitgelopen op een 3 – 5 “uitzege” tegen Damclub Pekela. Deze streekderby werd afgewerkt in MFC “De Binding” in Oude Pekela, onder een speeltempo van 50 zetten in 1½ uur. Na deze tijdcontrole kregen beide spelers nog 15 minuten om de partij te beëindigen. Met deze zege blijft Winschoten koploper in de hoofdklasse met 7 punten uit 4 wedstrijden. Deze hoofdklasse wordt overigens naast Damclub Pekela en Damclub Winschoten, gevormd door de damverenigingen uit Veendam, Rhederweg en Meeden. De 5 damclubs werken een zogenaamde dubbele ronde af, dus tegen elk viertal een “uit” en een “thuis” wedstrijd. Deze ontmoetingen vinden dan plaats op de clubavond van de thuis spelende club.

Gedetailleerde uitslag hoofdklasse OGD

DC Pekela DC Winschoten