Nieuws Damclub Winschoten

De clubavonden van Damclub Winschoten in het gebouw van S.V. Bovenburen werden door zo’n 30 leden bezocht. Dinsdagavond 22 januari kwamen de beginnende dammers en woensdagavond de gevorderde leden. Woensdagmiddag was er geen jeugd, omwille van het 7e scholendamtoernooi voor groep 4 t/m 6. Hier werd het damteam van CBS De Vossenburcht uit Winschoten kampioen.

7e scholendamtoernooi
Woensdagmiddag 23 januari streden 9 viertallen om de titel. CBS De Vossenburcht werd kampioen en gaat samen met de nummer 2 OBS Houwingaham uit Bad Nieuweschans naar het Gronings Kampioenschap op 16 maart in Warffum.

Regio Cup in Hijken
Zaterdag 26 januari trokken 8 jeugdige dammers, onder leiding van jeugdleider Evert van Leeuwen, uit Oost Groningen naar de 3e Regio Cup in het Drentse Hijken.

Onderlinge wedstrijden van 22 en 23 januari

Ben Haan – Han Tuenter oefenpartij
Anke Sijbesma – Nickey Loots 0 – 2
Jilje Scheeringa – Geert Lubberink 0 – 2
Anne Snoey – Dylano Stoter 0 – 2
Richard de Rooy – Demi Peters 1 – 1
Sten Doddema – Janick Lanting 0 – 2
Grieko Kruijer – Geert Lubberink 1 – 1
Harrie Molthoop – Danny Krasnice 0 – 2
Demi Peters – Geert Lubberink 1 – 1
Harrie Molthoop – Jamey Loots 2 – 0

Viertal DC Winschoten
Het viertal van Damclub Winschoten heeft haar “uitwedstrijd” tegen Damclub Pekela met
3 – 5 gewonnen en staat nog ongeslagen bovenaan in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond (OGD) met 7 punten uit 4 partijen. Het viertal dat in MFC De Binding speelde bestond uit Marchinus Mulder, Jilje Scheeringa, Jan Starke en Han Tuenter.

10 tal DC Winschoten
Zaterdag 2 februari ontvangt het 10 tal van Damclub Winschoten in het gebouw van SV Bovenburen de ongeslagen koploper in de 1e klasse A Hijken DTC 2.