Nieuws Damclub Winschoten

Dinsdag 15 en woensdag 16 januari trokken de leden van Damclub Winschoten naar het gebouw van SV Bovenburen aan de Tromplaan 86 in Winschoten voor de training en onderlinge wedstrijden. Op de woensdagmiddag kwamen de jeugdleden naar de training, daarbij werd de theorie doorgenomen en oefenpartijen gespeeld.

Anke Sijbesma – Dylano Stoter 0 – 2
Anne Snoey - Janick Lanting 0 – 2
Richard de Rooy – Grieko Kruijer 2 – 0
Danny Krasnice - Sten Doddema 0 – 2
Jilje Scheeringa - Harrie Molthoop 0 – 2
Geert Lubberink – Han Tuenter 1 – 1
Jamey Loots - Nickey Loots 0 – 2
Geert Lubberink – Demi Peters 1 – 1
Han Tuenter - Jan Starke 1 – 1
Geert Lubberink - Jilje Scheeringa 2 – 0
Han Tuenter - Ben Haan 1 – 1

Viertallencompetitie hoofdklasse OGD
Dinsdagavond 22 januari gaat het viertal van Damclub Winschoten op bezoek bij Damclub Pekela voor de 4e ronde in de viertallencompetitie van de Oost Groninger Dambond (OGD).

10 tallen competitie 1e klasse A KNDB
Het 10 tal behaalde zaterdag 19 januari een nuttige 8 – 12 “uitzege” tegen Hijken DTC 3.
Met dit resultaat is Winschoten opgeschoven naar de 10e plaats in de 1e klasse A.

7e scholendamtoernooi
Woensdagmiddag 23 januari begint eveneens in de Bovenburen het 7e scholendamtoernooi met de teams van groep 4 t/m 6 in het basisonderwijs. Volgens de laatste berichten nemen dan 8 viertallen met eventuele reserves deel. Indien een team meerdere spelers heeft dan wordt er gerouleerd. 14 dagen later op 6 februari schuiven de 10 teams van groep 7/8 achter de borden.

3e Regio Cup voor jeugdspelers
Zaterdag 26 januari gaan een groep jeugdspelers met begeleiders van Damclub Winschoten naar de 3e Regio Cup in Hijken. Dana van Schaagen verdedigd hierbij haar wisselbeker die ze zaterdag 1 december 2018 in Hoogeveen veroverde.

Opstapcursus
In het voorjaar start Damclub Winschoten op de dinsdagavond met een zogenaamde “opstapcursus” voor liefhebbers die zich willen verdiepen in de damsport. Vanaf nu kan men oefenen op de dinsdagavond vanaf 19.00 uur. Daarbij zijn ervaren dammers aanwezig om hen daarin te begeleiden.