Welpen damteam CBS De Vossenburcht uit Winschotenkampioen 7e scholendamtoernooi

Het 7e scholendamtoernooi voor basisschoolleerlingen heeft woensdagmiddag 23 januari zijn beslag gekregen, voor de welpen uit groep 4 t/m 6. Klokslag 13.30 uur gingen na een welkomstwoord van jeugdleider Evert van Leeuwen, de 9 viertallen in het gebouw van SV Bovenburen van start voor een zogenaamd “rondtoernooi”. Als basis bestonden de teams uit viertallen met eventueel invallers om te rouleren. Na een spannende strijd ging de titel naar het damteam van CBS De Vossenburcht uit Winschoten. Het team van de Vossenburcht stond slechts één wedstrijdpunt af aan titelverdediger OBS Houwingaham uit Bad Nieuweschans die een keurige tweede plaats veroverde. Het winnende viertal van CBS De Vossenburcht werd gevormd door Susan, Pepijn, Boudewijn en Mathijs. Met dit resultaat hebben CBS De Vossenburcht en OBS Houwingaham zich geplaatst voor het Provinciaal Gronings kampioenschap dammen op zaterdag 16 maart in Het Hogeland College in Warffum. De organisatie was ook deze editie in handen van Damclub Winschoten, waarbij het kwartet Marchinus Mulder, Jan Starke, Han Tuenter en Harrie Molthoop fungeerden als “tafelarbiter”. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door voorzitter Harrie Molthoop en Jan Starke van de plaatselijke damclub. De 11 teams van groep 7/8, de pupillen binden woensdagmiddag 6 februari de strijd met elkaar aan. Bij deze discipline verdedigd OBS Houwingaham eveneens de titel. In tegenstelling tot de welpen, werken de pupillen 7 ronden “Zwitsers systeem” af.

Eindstand 7e scholendamtoernooi
1. CBS De Vossenburcht 1 Winschoten