Janick Lanting uit Bad Nieuweschans 1e prijs damdag in Hardenberg

De 28e editie van het traditionele AD&M damtoernooi in Hardenberg werd afgewerkt in de accommodatie van de Hessenwegkerk. Voorzitter Mans Veltink van Damclub Hardenberg kon zaterdag 23 februari om 10.00 uur een kleine 90 deelnemers verwelkomen, die waren ondergebracht in hoofdklasse, 1e klasse en 2e klasse. Elke klasse bestond derhalve uit groepjes van 4 spelers die een zogenaamd rondtoernooi afwerkten onder een speeltempo van 1 uur per speler/partij. Damclub Winschoten was zaterdag met 10 liefhebbers afgereisd naar Overijssel. De 11 jarige Janick Lanting uit Bad Nieuweschans kwam in zijn groep tot een uitstekende 1e plaats in de 2e klasse. In diezelfde 2e klasse kwamen de 12 jarige Dylano Stoter uit Bad Nieuweschans en Jan Starke uit Oude Pekela beide tot een 2e plaats met 3 punten uit 3 partijen. De 12 jarige Demi Peters uit het Duitse Bunde maakte haar debuut in de 1e klasse en kwam hier tot een keurige 3e plaats. Han Tuenter uit Westerlee werd 2e in zijn 1e klasse groep. Tenslotte viel het Winschoter kwartet Jamey Loots, Hermann Loots, Nickey Loots en Geert Lubberink dit keer niet in de prijzen.