Nieuws Damclub Winschoten

Dinsdag 2 april kwamen de leden van Damclub Winschoten bijeen in het gebouw van SV Bovenburen voor de onderlinge competitie en oefenpartijen.

Richard de Rooy – Yvonne Koster 2 – 0
Janick Lanting – Sten Doddema 2 – 0
Anke Sijbesma – Grieko Kruijer 0 – 2
Dylano Stoter – Evert van Leeuwen 1 – 1
Jamey Loots – Demi Peters 0 – 2
Jan Starke – Geert Lubberink 1 – 1
Han Tuenter – Anne Snoey 1 – 1

Diplomadammen
Dylano Stoter is geslaagd voor zijn diploma Wiersma zwart en Nickey Loots is ondertussen bezig met het examen voor Sijbrands wit.

Woensdagmiddag
Woensdagmiddag kwamen de basisschoolleerlingen op de jeugdafdeling voor training en oefenpartijen. Boudewijn gaat binnenkort op zijn eerste Van der Wal damdiploma.

Woensdagavond
Woensdag is de streekderby in de OGD viertallen competitie tussen Winschoten en Oude Pekela geëindigd in een 4 – 4 gelijkspel. Met dit resultaat is Winschoten met nog één ronde voor de boeg kampioen geworden. Het basisteam bestond uit Marchinus Mulder, Ben Haan, Han Tuenter en Jean Starke. Daarnaast kwamen Jilje Scheeringa, Harrie Molthoop en Geert Lubberink uit in het eerste team.

Halve Finale NK Schooldammen
Zaterdag 13 april worden in Nederland de halve finale’s afgewerkt voor basisschoolleerlingen in zowel de pupillencategorie, groep 7/8, alsmede de welpen, groep 4 t/m 6. Oost Groningen vaardigd twee schoolteams af, namelijk OBS Houwingaham die naar het Friese Rinsumageest afreist. CBS De Vossenburcht reist af naar het Overijsselse Gramsbergen.