Demi Peters naar NK pupillen meisjes in Hoogeveen

Traditioneel worden de laatste jaren, onder auspiciën van de KNDB, door de Hoogeveense Damclub (HDC) het NK dammen voor pupillen meisjes georganiseerd. Dit gebeurt ook nu weer in dorpshuis “Het Knooppunt” waar op Hemelvaartsdag 18 finalisten beginnen aan totaal 8 ronden “Zwitsers systeem”, onder een speeltempo van “Fischer 45 min. + 30 sec.”. Donderdag en aansluitend de vrijdag worden 3 ronden afgewerkt. De resterende 2 ronden worden zaterdag 1 juni gespeeld. De provincie Groningen is vertegenwoordigd door het 13 jarig damtalent Demi Peters uit het Duitse Bunde, waarbij ze het opneemt tegen Sophie Blenkers, Elise Schouten uit Hoogeveen, Puck Bouwens uit Heerhugowaard, Marije Bouma en Anne Renske Pijper uit Rinsumageest, Oleksandra Chumachenko uit Veldhoven, Tanya-Marie Cnossen, Alexandra Novikova en Daria Shulepova uit Eindhoven, Marjory Feyt uit Ochten, Lyonne van der Galiën uit Damwald, Fleur Kruysmulder uit Huissen, Samantha Regterschot uit Wapenveld, Mila Rijlaarsdam uit Wageningen, Charell Schuller uit Hollandscheveld, Ysila Taramov uit Den Haag en Willemijn Verhoef uit Woerden. In de eerste ronde worden de meisjes door loting aan elkaar gekoppeld, echter vanaf de 2e ronde bepaald de “toernooimanager” de tegenstander. In principe treffen dan spelers met een gelijk aantal punten elkaar. De nummer 1 t/m 3 van het eindklassement plaatsen zich vervolgens voor het Europees kampioenschap dat van 1 t/m 9 augustus in Polen plaats vindt. Daarnaast plaatsen de nummer 1 t/m 3 zich voor het WK dat op 27 oktober t/m 3 november wordt afgewerkt in Turkije. Op het NK pupillen (algemeen) in Den Haag eindigde Demi Peters, vier weken geleden, nog als nummer 8, echter nu wil ze een gooi dan naar een podiumplaats. Overigens pupillen zijn maximaal 13 jaar, hetgeen voor Demi het laatste jaar bij de pupillen betekent.