CBS Annewieke 2 uit Scheemda welpen kampioen schooldammen in district Oost Groningen

Het tweede team van CBS Annewieke uit Scheemda is woensdagmiddag 29 januari kampioen geworden van het 8e scholendamtoernooi in het distrct Oost Groningen. Deze finale voor leerlingen in het basisonderwijs werd afgewerkt in het gebouw van S.V. Bovenburen in Winschoten. Onder leiding van coördinator Evert van Leeuwen speelden de viertallen van groep 4 t/m 6 een zogenaamd dubbele ronde. Evert van Leeuwen werd hier bijgestaan door “tafelarbiters” Harrie Molthoop en Han Tuenter. Overigens de organisatie was in handen van Damclub Winschoten.

Finale
Zoals verwacht was het krachtsverschil tussen de drie teams gering. Na een zinderende finale pakt het viertal van CBS Annewieke 2 de felbegeerde titel. Het kampioensteam werd gevormd door Lieke, Cassandra, Jelani en Stijn. Het zilver was voor het team van CBS Mons Sinaï uit Heiligerlee. Dit viertal bestond uit Lotte, Stijn, Dani en Veerle. Derde werd het viertal van CBS Annewieke 1 uit Scheemda. Dit kwartet dammers bestond uit Silke, Adeline, Veere en Hessel. De teams van Annewieke 2 en Mons Sinaï hebben zich geplaatst voor het Provinciaal Gronings Kampioenschap op zaterdag 14 maart in Het Hogeland College te Warffum. Over twee weken komen in dezelfde locatie in Winschoten de viertallen van groep 7/8 in het basisonderwijs in actie. Tenslotte werden de prijzen uitgereikt door Evert en Harrie.

Eindstand finale scholendamtoernooi Oost Groningen

1. CBS Annewieke 2 Scheemda 17 punten
2. CBS Mons Sinaï Heiligerlee 13 punten
3. CBS Annewieke 1 Scheemda 10 punten

Persoonlijke titel
Woensdagmiddag 26 februari kunnen de leerlingen van groep 4 t/m 6 op voor de persoonlijk titel. Dit wordt eveneens afgewerkt in het gebouw van S.V. Bovenburen.

Training
Voorzitter Evert van Leeuwen nodigde de jeugdige dammers uit, tot 14 maart, deel te nemen aan de damlessen die worden verzorgd door Damclub Winschoten op de woensdagmiddagen in het gebouw van S.V. Bovenburen. Deze theorielessen kunnen namelijk bijdragen tot een beter resultaat op het Gronings kampioenschap voor schoolteams.