Johan Mulder na winst tegen Jan Starke naar 2e plaats bij online damtoernooi

Dinsdagavond 23 maart is Johan Mulder uit Kropswolde na winst tegen clubgenoot Jan Starke uit Oude Pekela opgeschoven naar de 2e plaats bij het “Fitter Brein Round-robin Lidraughts toernooi DDB 2021”. Deze partij in groep C had in de opening een vrij rustig verloop. Echter in het middenspel werd Jan Starke door een “achterloper”, verrast met een meerslag zetje. Hierbij nam Johan ten koste van schijfverlies een doorbraak, die de basis vormde voor de latere zege. Daarna had Jan geen goede compensatie meer voor een positief resultaat.

Jan Starke ambassadeur van Damclub Winschoten

De 39-jarige Jan Starke uit Oude Pekela heeft zich de laatste tijd ontpopt als één van de ambassadeurs van Damclub Winschoten. Er zijn natuurlijk meer clubleden die Damclub Winschoten positief uitdragen. Jan is namelijk de laatste periode intensief met de damsport bezig, door deelname aan diverse online damtoernooien.

Vier online toernooien

Jan begon als teamlid van Checkers Friends bij het “Lidraughts Provincie Cup KNDB 2021”. Daarna begon de online onderlinge clubcompetitie van Damclub Winschoten. Tevens is Jan deelnemer van “Fitter Brein Round-robin Lidraughts toernooi DDB 2021”. Tenslotte begint Jan Starke vrijdag 26 maart bij “Toernooibase Lidraughts Eighties Cup 2021”. Deze toernooien zijn een goede training voor de Nationale Competitie van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) die in september van start gaat en zoals het nu lijkt weer fysiek.

Stand Groep C
1. Fokke Smid Leek 4 – 7
2. Johan Mulder Kropswolde 4 – 5
3. Sytze Spijker Hoogeveen 5 – 5
4. John Folkers Steenwijk 5 – 5
5. Daniël Boxum Emmeloord 4 – 4
6. Bram Scholma Leeuwarden 5 – 4
7. Jaap Hugen Hollandscheveld 5 – 4
8. Jan Starke Oude Pekela 4 – 3
9. Yulia Bintsarovska Kampen 4 – 3

Ties Willems afgebroken partij

Ties Willems uit Finsterwolde en uitkomend in Groep D heeft een afgebroken partij tegen Charell Schuller uit Hoogeveen. Het trio Ties Willems, Johan Mulder en Jan Starke zijn trouwens allen lid van Damclub Winschoten.

Stand Groep D
1. Bart Jan Kortleven Dedemsvaart 4 – 8