Janick Lanting uit Bad Nieuweschans naar Open NK “online” jeugddammen

Begin dit jaar stond de maand mei nog in het teken van de fysieke finales om de Nederlandse Kampioenschappen jeugddammen. Echter door de Coronamaatregelen van de overheid zijn die verschoven naar de maanden juli en augustus. Om toch te kunnen dammen, heeft de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) besloten in de “meivakantie” het Open NK “online” jeugddammen te organiseren. De pupillen, aspiranten en junioren beginnen dan donderdag 6 mei t/m zaterdag 8 mei en werken dan 9 ronden “Zwitsers systeem” af, onder een speeltempo van “Fischer 30 minuten + 15 seconden per zet”. De jongste categorie de welpen werken hun NK af op zaterdag 15 mei. Ook hier 9 ronden “Zwitsers systeem”, echter onder een speeltempo van “Fischer 5 minuten + 5 seconden per zet”. In tegenstelling tot het fysieke NK, is voor de “Open” versie gekozen voor jongens en meisjes in één competitie per leeftijdscategorie.

Oost Groningen
Bij dit Open “online” NK is Oost Groningen vertegenwoordigd door de 14-jarige aspirant dammer Janick Lanting uit Bad Nieuweschans. Overigens speelt Janick Lanting in clubverband bij Damclub Winschoten dat uitkomt in de 2e klasse A van de Nationale Competitie.