Damclub Winschoten blijft damsport promoten

Damclub Winschoten timmert de laatste tijd flink aan de weg om de damsport onder een groot publiek te stimuleren en te promoten. Veel leden van Damclub Winschoten waren de afgelopen tijd namelijk present op diverse “Open damtoernooien” zoals Salou (Spanje), Brunssum, Hoogeveen en binnenkort op “Mello Koolman” in Groningen, Hijken Open en WK veteranen in Polen. 28 en 29 augustus gaf een delegatie van Damclub Winschoten acte de préséance op de (jeugd) speelweek bij voetbalvereniging VV Nieuweschans. Hier toonden veel jeugdspelers interesse in de damsport/schaaksport, waarbij de organisatie berustte bij “Kids Fun Day’s Oldambt”. Het eerstvolgende evenement is zondagmiddag 8 september bij de Wilgenborg in Blauwestad waar voor jong en oud een “Denksportfestijn” plaats vindt.
Dit gebeurt overigens in samenwerking met Schaakclub Van der Linde uit Winschoten.

Jeugdtoernooien
De jeugdspelers van Damclub Winschoten en uit de regio komen, dit seizoen, volledig aan hun trekken met zo’n 15 tot 20 toernooien zoals NK’s voor benjamins, welpen, pupillen, aspiranten en junioren. Daar komen nog de provinciale kampioenschappen bij en niet te vergeten het traditionele Scholendamtoernooi. Kortom voor de jeugdige liefhebbers is een ruime keuze voorhanden om, op een laagdrempelige manier, in aanraking te komen met deze denksport. Zoals de 5 Regio-Cup jeugdtoernooien in de provincie Groningen, Friesland, Drenthe en het Noordelijk deel van Overijssel. Voor deelname aan de Regio-Cup jeugdtoernooien is zelfs geen lidmaatschap bij een damclub noodzakelijk. Daarnaast mogen meisjes tot 15 jaar op 28 september deelnemen aan het 4e “Droomdamsters” toernooi in Drachten. Foto gemaakt door Wilma.