Janick Lanting en Dylano Stoter uit Bad Nieuweschans pakken brons op “Regio cup” dammen in Gramsbergen

In MFC “De Binder” in Gramsbergen was zaterdag 14 oktober de aftrap van de “Regio Cup” damtoernooien voor jeugdspelers. Deze “Regio Cup” toernooien spelen zich naast Gramsbergen af in Hijken, Drachten, Groningen en Dedemsvaart. In Gramsbergen gaven een kleine 40 jeugdige dammertjes acte de préséance, die door jeugdleider Rik Smit uit Hijken, naar sterkte werden ondergebracht in groepjes van 8. Damclub Winschoten was zaterdag met 6 spelers afgereisd naar het Overijsselse stadje aan de Vecht. Hierbij behaalden de Oost Groninger dammers uitstekende resultaten, namelijk 4 maal een 4e plaats, waarbij ze net buiten de prijzen vielen en twee derde plaatsen door Dylano Stoter en Janick Lanting. Met de aantekening dat Janick Lanting dit behaalde na een barrage met clubgenote Kyra van Driel uit Heiligerlee. Hierdoor werd Kyra vierde in groep 2. In dit sneldampartijtje “Fischer 5 + 2” toonde Janick zich de beste. Dylano Stoter kwam met goed spel tot een uitstekende derde plaats in groep 3. Sky Koghee uit Bad Nieuweschans kon in groep 4 eveneens terugzien op een geslaagde dag, door zijn laatste partij, tegen de latere numero twee, ruimschoots te winnen. Dylarius Stoter uit Bad Nieuweschans, verraste vriend en vijand met een keurige vierde plaats in groep 5. Tenslotte acteerde Demi Peters uit Bad Nieuweschans in groep 1, met goed opgezette partijen, hetgeen resulteerde in een vierde plaats. Het volgende Regio Cup toernooi vindt plaats op 4 november in Drachten.