Dammer Gerco Lubberink naar ½ finale NK junioren

De 18 jarige Gerco Lubberink uit Winschoten heeft zich geplaatst voor de ½ finale om de Nederlandse damtitel voor Junioren. De drie halve finalegroepen van elk 8 spelers worden afgewerkt in Heerhugowaard, Den Bosch en Dedemsvaart. Gerco is ingedeeld in het Overijsselse Dedemsvaart, waarbij de organisatie in handen is van Jan Siegers, als bestuurslid van Damclub DDD uit Dedemsvaart.  Alle wedstrijden in de ½ finalegroepen staan gepland op zaterdag 29 maart en zaterdag 5 april., waarbij de eerste dag 4 partijen worden gespeeld en de laatste zaterdag 3 partijen. Vanuit elke groep plaatsen de nrs. 1,2 en 3 zich voor de finale, aangevuld met de kampioen van vorig jaar Martijn van IJzendoorn spelend bij Damclub VELO Wateringen.  De finale vindt,  traditiegetrouw de laatste 30 jaar, plaats in het Overijsselse Westerhaar van 28 april t/m 3 mei. Het speeltempo is vastgesteld op “Fischer 30 + 15” d.w.z. 30 basisminuten en 15 bonusseconden voor elke zet. Gerco neemt het in Dedemsvaart op tegen Rick Hakvoort uit Wezep, Arwin Lammers Ede, Stijn Overeem Voorthuizen, Jan van der Star Biddinghuizen, Nick Waterink Zuidwolde, Bart Westerveld Assen en Wouter Wolff uit Groningen. De wedstrijden in Dedemsvaart staan onder arbitrage van Rima Danilevichenne uit Ane (onder de rook van Coevorden). Gerco speelde de afgelopen 3 seizoenen bij Damgenootschap Het Noorden uit Groningen in het tweede team, dat uitkomt in de landelijke  2e klasse A.  Voor het seizoen 2014-2015 heeft Gerco er voor gekozen uit te komen in het senioren 10 tal van Damclub Winschoten dat na jaren terugkeert in dezelfde klasse.