PGD Cup 2014

De Provinciaal Groninger Dambond organiseert ook dit jaar weer de z.g. PGD Cup voor club viertallen. Er wordt een onderscheidt gemaakt qua speelsterkte. Catergorie 1 zijn teams die uitkomen in de KNDB competitie in zowel ere-, hoofd- , als 1e klasse. Categorie 2 is de KNDB 2e klasse en de Categorie 3 de NNDB en OGD competitie aangevuld met damclub BZN.
Bij een verschil van 1 categorie krijgt het team in de laagste klasse, 1 voorgiftepunt. Is er 2 klassen verschil geeft dit 3 voorgiftepunten voor het laagst geklasseerde viertal.
Het speeltempo is vastgesteld op 90 minuten per persoon per partij.  Na arbitrage kan de partij worden verlengt met 5 minuten bedenktijd. Dit geld tevens als een remiseaanbod.
Vorige seizoen namen 4 teams deel aan dit toernooi. Kampioen werd toen het team van DV Warffum.