Onderlinge competitie Damclub Winschoten blijft spannend

Met het afsluiten van de eerste competitiehelft bij Damclub Winschoten, waar 21 senioren aan deelnemen, is de strijd om het clubkampioenschap in alle hevigheid losgebarsten. Zoals het er nu voorstaat hebben Jacob Pronk en Ben Dekens, beide uit Winschoten, de beste papieren op zak om de nieuwe kampioen te worden. Een groot peloton achtervolgers en kanshebbers zal zeker nog proberen in de buurt te komen van de koplopers. Plaatsegenoot Henk Prak staat momenteel derde. Bij de seizoenstart tot nu zijn 16 ronden afgewerkt, begin 2015 komen daar zo’n 20 ronden bij. In tegenstelling tot andere verenigingen kent Damclub Winschoten een aangepast speeltempo. Bij de Oost Groninger Dambond wordt in de viertallencompetitie 50 zetten in 90 minuten gehanteerd. Na de tijdcontrole krijgt elke speler nog 15 minuten om de partij uit te spelen. In de Winschoter onderlinge daarentegen krijgt elke speler bij het begin alle beschikbare tijd namelijk 105 minuten om de partij te spelen. In beide gevallen dient de partij “uit” te zijn. Het Winschoter voordeel is, dat geen tussentijdse tijdcontrole plaats vindt. Wel blijft het remiseaanbod bij 40 zetten gehandhaafd.