Drie jeugdleden DC Winschoten naar NK dammen

NK Pupillen meisjes
De 11 jarige Britt Jeths uit Vriescheloo en de even oude Amanda Lich uit Winschoten nemen vanaf Hemelvaartsdag deel aan het NK dammen voor pupillen meisjes. Dit 3 daags toernooi vindt plaats in “Het Knooppunt” in Hoogeveen en duurt t/m zaterdag 16 mei. Onder een speeltempo van “Fischer 45 + 30” worden 8 ronden “Zwitsers” systeem afgewerkt. In totaal nemen 18 meisjes uit heel Nederland deel aan deze finale, waarbij Britt haar debuut maakt op deze NK finale. Amanda daarentegen heeft vorig jaar reeds deelgenomen.

NK welpen
De 10 jarige Cayn Nomden uit Winschoten reist zaterdag 16 mei eveneens af naar dezelfde locatie in Hoogeveen, waar hij deelneemt aan de finale NK welpen. Bij een speeltempo van “Fischer 10+10” worden die dag 9 ronden “Zwitsers systeem” afgewerkt. Cayn heeft zich enkele weken geleden, via een 4e plaats in één van de drie halve finales geplaatst voor dit NK. In totaal nemen 20 spelers deel aan deze eindronden. Britt, Amanda en Cayn zijn aangesloten bij de jeugdafdeling van Damclub Winschoten.