Damclub Winschoten naar NK jeugd clubteams

Het NK dammen voor jeugd clubteams vindt zaterdag 14 november plaats Woonzorgcentrum Holdert in Emmen. Deze locatie ligt op een steenworp afstand van Hotel ten Cate waar de senioren dammen om de wereldtitel. De jeugd speelt in 4 categorieën namelijk welpen, pupillen, aspiranten en junioren. De 10 teams in de welpen en pupillenklasse bestaan uit viertallen en spelen derhalve een z.g. rondtoernooi. Damclub Winschoten is vertegenwoordigd met 1 welpenteam en 1 pupillenteam. Het welpenteam wordt gevormd door de 3 broers Jari, Thijmen en Stan Sibma en Cayn Nomden. Het pupillenteam komt uit met Merel Sibma, Kyra van Driel, Britt Jeths, Amanda Lich en Karsten Lich.

Onderstaand de deelnemende teams in de welpen en pupillenklasse. Welpen zijn geboren in het jaar 2005 of later. Pupillen daarentegen zijn geboren in de jaren 2002, 2003 en 2004.

Welpen Pupillen
DEZ Culemborg BDV Bennekom