Demi Peters uit Bad Nieuweschans naar NK dammen voor welpen meisjes

Zaterdag 7 mei wordt het NK dammen voor welpen meisjes afgewerkt in het clubgebouw van damclub WSDV uit Wageningen. De 12 finalisten spelen 7 ronden “Zwitsers systeem” onder een speeltempo van “Fischer 10+10”. D.w.z. elke speler krijgt 10 basisminuten aangevuld met 10 bonusseconden per uitgevoerde zet. De welpen meisjes zijn geboren in het jaar 2006 of later. De 10 jarige Demi Peters uit Bad Nieuweschans is één van de debutanten op dit kampioenschap. Demi heeft overigens een goede warming-up gehad met haar school OBS Houwingaham uit Bad Nieuweschans in de welpenklasse groep 4 t/m 6. Het schoolteam wist namelijk door te dringen tot in de halve finale van Nederland. Demi was hierbij topscoorder van haar team met 15 punten. In deze halve finale op zaterdag 9 april in Enschede, wist OBS Houwingaham uit Bad Nieuwschans niet door te dringen tot de finale. Demi is via het schooldammen in aanraking gekomen met de damsport en zit momenteel op de jeugdafdeling van Damclub Winschoten.