Gemeente Oldambt wil jeugd meer bij sport betrekken

Met de start van het nieuwe schooljaar, komen alle leerlingen in het basisonderwijs in de gemeente Oldambt in het bezit van een zogenaamd “Sportvoordeelboekje”. Het gaat hierbij om alle leerlingen van groep 3 t/m 8. Dit “Sportvoordeelboekje” is een gezamenlijk initiatief van een 15 tal sportaanbieders in de gemeente Oldambt. Deze laagdrempelige actie heeft ten doel de jeugd meer te betrekken bij een sportclub naar keuze. Deze verenigingen bieden veelal in de maand september gratis trainingen aan. Ook Damclub Winschoten nam deze uitdaging aan. Alle woensdagmiddagen in de maand september kunnen de liefhebbers één lesuur aanschuiven bij de Winschoter damclub, in het gebouw van SV Bovenburen, waarbij in eerste instantie de grondbeginselen van het dammen worden belicht. Opgave is vooraf gewenst via de website van de plaatselijke damclub.