Damclub Winschoten start competitie voor beginnende leden

In de “slipstream” van de WK match tussen Roel Boomstra en Jan Groenendijk luidt damclub Winschoten het nieuwe jaar in met een aparte competitie voor de beginnende dammers. Na intensief marktonderzoek is gebleken dat daar duidelijk behoefte aan is. Het is namelijk niet verstandig nieuwe toetredende leden, zonder damervaring, te laten “meedraaien” in de reguliere competitie voor clubdammers. Voor beide categorieën werkt dat nogal deprimerend. Damclub Winschoten is momenteel de enigste damvereniging in Oost Groningen die de beschikking heeft over drie groepen dammers, oplopend in sterkte, namelijk beginners, gevorderden A en gevorderden B. Aan de groep nieuwelingen wordt apart aandacht besteed. Zoals gebruikelijk wordt in eerste instantie aandacht besteed aan de grondbeginselen van het dammen. De “inloop” begint dinsdagavond 3 januari vanaf 19.00 uur in het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten. Ter introductie worden de eerste vier bezoeken aan de club geen contributie geïnd.