Damclub Winschoten op promotietoer

De activiteitencommissie van Damclub Winschoten gaat de komende weken weer het nodige “veldwerk” te verrichten om na het zomerreces weer aandacht te vragen voor de damsport. Allereerst worden binnenkort de enthousiaste bezoekers op Koningsdag, Dag van het Park en de Groenmarkt benaderd. De eerste dinsdagavond in september wordt namelijk een begin gemaakt met de onderlinge competitie voor senioren. Nieuwe leden komen hierbij in een aparte “startersgroep” waar de grondbeginselen van het dammen wordt onderwezen. Na het theoretisch gedeelte spelen de nieuwe leden een onderlinge competitie tegen elkaar. Vanzelfsprekend kunnen ze na verloop van tijd, afhankelijk van hun ambitie en talent, promotie maken naar een hogere groep. Damclub Winschoten beschikt momenteel over geavanceerde trainingsfaciliteiten in hun “thuishaven”, het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten. De volgende stap is het benaderen van de scholen in het voortgezet onderwijs.