DC Winschoten start cursus voor beginnende dammers

De eerste dinsdag van september schuiven de leden van damclub Winschoten weer achter de borden in het gebouw van SV Bovenburen, waarmee het nieuwe damseizoen wordt ingeluid. De laatste vier maanden gaven op Koningsdag, Dag van het Park en het Rozenfestival ruim 30 liefhebbers te kennen een damcursus te ambiëren. Om in die behoefte te voorzien beschikt Damclub Winschoten sedert 2 jaar over een beginners- en een gevorderden groep. De nieuwe beginnende leden worden in eerste instantie de beginselen van het dammen onderwezen, met aansluitend de mogelijkheid op te gaan voor een damdiploma. Hiervoor beschikt Damclub Winschoten over een zogenaamd TV scherm waarop cursusleider Harrie Molthoop het dammen inzichtelijk maakt. De gevorderde dammers schuiven daarentegen, voor de onderlinge competitie, op naar dezelfde locatie op de woensdagavond.

Dambord met schijven
Om de oefenstof thuis in praktijk te brengen, keren nieuwe senior leden, die minimaal één jaar clublid blijven, huiswaarts met een dambord en schijven.

Vier teams in de competitie
Bij de KNDB heeft Damclub Winschoten momenteel één 10 tal dat uitkomt in de 1e klasse met daarnaast één pupillen- en welpen team. Bij de Oost Groninger Dambond (OGD) neemt Damclub Winschoten deel met één team in de 1e klasse.