Jona Bos uit Wedderveer en Dylarius Stoter uit Bad Nieuweschans, respectievelijk geslaagd voor damdiploma Wiersma zwart en Wiersma wit

De 10 jarige Jona Bos uit Wedderveer is woensdagmiddag 31 oktober geslaagd voor het damdiploma Wiersma zwart en de eveneens 10 jarige Dylarius Stoter uit Bad Nieuweschans voor het damdiploma Wiersma wit. Beide jongelui wisten 2 weken geleden in het gebouw van S.V. Bovenburen aan de Tromplaan in Winschoten een voldoende te halen voor het proefexamen, waarna ze op mochten voor het echte examen. Met een ruime voldoende zijn beide geslaagd en konden na afloop het felbegeerde diploma uit handen van voorzitter Harrie Molthoop in ontvangst nemen. Onderhand gaan Jona Bos en Dylano Stoter op voor respectievelijk de “Sijbrands wit“ cursus en “Wiersma zwart”. Deze twee cursussen gaan stapje voor stapje wat dieper in op de theorie. De 14 jarige Yara de Veld uit Beerta en de 7 jarige Timo Bos uit Wedderveer zijn beide met een goede score geslaagd voor het Van der Wal proefexamen en gaan komende woensdagmiddag 7 november op voor het examen.

Met 16 leden grote opkomst op dinsdagavond
De damweek van Damclub Winschoten begon op dinsdagavond 30 oktober, waar 16 leden acte de préséance gaven. De jeugdgroep bestaande uit Jamey Loots, Nickey Loots, Dylano Stoter en Janick Lanting keken het eerste uur reikhalzend uit naar de theorie op het demonstratiebord. Daar werden enkele praktijkvoorbeelden onder de aandacht gebracht.
Daarna werden oefenpartijen gespeeld. Demi Peters zat deze periode in Gomel (Wit Rusland) bij het WK jeugddammen, waar ze een goed debuut had. Han Tuenter assisteert bij deze enthousiaste groep. Woensdagmiddag kwamen 10 jeugdleden voor de trainingsmiddag. Tenslotte werden op de woensdagavond enkele oefenpartijen gespeeld door de gevorderdengroep.

Anke Sijbesma – Grieko Kruijer 2 – 0
Richard de Rooy – Jilje Scheeringa 0 – 2