Nieuws Damclub Winschoten

De 35 leden van Damclub Winschoten waren week 5 in het gebouw van SV Bovenburen actief bezig met de damsport. Dinsdagavond was ingeruimd voor de beginnende dammers en woensdagmiddag waren de 10 basisschoolleerlingen aan zet, voor de theoriecursus. Woensdagavond namen de gevorderde dammers het “stokje” over. Tenslotte was het 10 tal op zaterdag 2 februari actief in de “thuiswedstrijd” tegen Hijken DTC 2.

Uitslagen
Anke Sijbesma – Jamey Loots 1 – 1
Dylano Stoter – Danny Krasnice 1 – 1
Nickey Loots – Richard de Rooy 2 – 0
Sten Doddema – Evert van Leeuwen 2 – 0
Demi Peters – Geert Lubberink 1 – 1
Han Tuenter – Grieko Kruijer 2 – 0
Harrie Molthoop - Anke Sijbesma oefenpartij
Jamey Loots – Harrie Molthoop oefenpartij
Demi Peters – Han Tuenter afgebroken
Han Tuenter – Geert Lubberink oefenpartij

Schooldammen
Woensdag 6 februari komen 10 teams bestaande uit viertallen in actie voor het kampioenschap van Oost Groningen in de pupillenklasse te weten groep 7/8 in het basisonderwijs.

Breedtesport
In het kader van de breedtesport kunnen beginnende dammers op de dinsdagavond vrijblijvend aanschuiven in het gebouw van SV Bovenburen aan de Tromplaan 86.
De dinsdagavond is speciaal in het leven geroepen om het dammen laagdrempelig te houden. Bij deze “opstartcursus” worden namelijk liefhebbers in de gelegenheid gesteld kennis te maken met de damsport.

Teams Damclub Winschoten
Damclub Winschoten heeft bij de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) één 10 tal in de 1e klasse A en twee pupillenteams. De pupillenteams bestaan uit viertallen, die in de leeftijdscategorie vallen van 11 t/m 13 jaar. De verwachting is dat er na het scholendamtoernooi wederom een welpenteam bij komt. Dit zijn namelijk spelers in de leeftijd t/m 10 jaar. De teams bij de KNDB werken hun wedstrijden af op de zaterdagen, waarbij het 10 tal klokslag 12.00 uur begint. Daarnaast komt Winschoten met een viertal uit in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond (OGD). Daarentegen werken de viertallen hun wedstrijden af op de clubavond van de “thuisspelende” club.