Jona Bos uit Wedderveer jeugdkampioen Damclub Winschoten

De 10 jarige Jona Bos uit Wedderveer is woensdagmiddag 29 mei kampioen geworden op de jeugdafdeling van Damclub Winschoten. Met dit toernooi werd eveneens het damseizoen van 2018 – 2019 afgesloten. In het gebouw van S.V. Bovenburen speelden de 6 finalisten uit Bad Nieuweschans, Beerta, Wedderveer en Winschoten een zogenaamde rondtoernooi, waarbij de deelnemers elkaar één keer troffen. Na 3 spannende ronden werd een korte pauze ingelast om vervolgens de laatste 2 ronden af te werken. Na een spannend toernooi werd Jona Bos uit Wedderveer met 10 punten uit 5 wedstrijden, dus met een 100% score kampioen, op de voet gevolgd door Hermann Loots uit Winschoten. Derde werden ex aequo Yara de Veld uit Beerta en Dylarius Stoter uit Bad Nieuweschans. Elize van der kamp uit Beerta en Timo Bos uit Wedderveer deelden beide de laatste plaats met elk 1 punt. De prijzen bestonden tenslotte uit medailles, waarbij alle deelnemers één exemplaar in ontvangst mochten nemen uit handen van jeugdleider Evert van Leeuwen.

Eindstand jeugdtoernooi Damclub Winschoten

1. Jona Bos Wedderveer 10 punten