Richard de Rooy en Janick Lanting kampioen sneldammen van Damclub Winschoten

Traditiegetrouw werd de laatste clubavond van Damclub Winschoten, op dinsdagavond 17 december afgesloten met een sneldamtoernooi. De 14 leden van de “dinsdagavondgroep” speelden in één groep met virtueel een jeugd- en een seniorengroep. Zes leden waren deze avond verhindert. De jeugdgroep bestond uit 7 leden in de middelbare schoolleeftijd. Met een speeltempo van 5 minuten/speler per partij werden 7 ronden “Zwitsers systeem” afgewerkt. Bij de senioren werd Richard de Rooy uit Wedderveer kampioen op de voet gevolgd door Ties Willems uit Finsterwolde. Derde werd Grieko Kruijer uit Wedderveer. Op een keurige vierde plaats eindigde Anke Sijbesma uit Winschoten. Bij de jeugd werd de 12-jarige Janick Lanting uit Bad Nieuweschans kampioen, met als goede tweede de 13 jarige Dylano Stoter uit Oude Pekela. Derde werd Yara de Veld uit Beerta. Janick Lanting speelde slechts één partij remise en had dus 13 punten uit 7 partijen achter zijn naam staan.

Eindstand jeugdspelers
Janick Lanting Bad Nieuweschans
Dylano Stoter Oude Pekela
Yara de Veld Beerta
Dewi Stubbe Winschoten
Jamey Loots Winschoten
Dominic Dijkhuis Beerta
Hermann Loots Winschoten

Eindstand senioren dinsdagavond groep
Richard de Rooy Wedderveer
Ties Willems Finsterwolde
Grieko Kruijer Wedderveer
Anke Sijbesma Winschoten

Harrie Molthoop, Han Tuenter en Geert Lubberink namen buiten mededinging mee.
Na afloop ontvingen de kampioenen een beker en de overige deelnemers een medaille.