Dammen bij “Online KNDB Clubavond”

Om de damsport in deze coronatijd, voor de liefhebbers te stimuleren, biedt de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) daarvoor de mogelijkheid in te schrijven bij de zogenaamde “Online KNDB Clubavond”. Het aanmelden kan via de KNDB of https//lidraughts.org. Hierbij is het belangrijk eerst in te loggen met een eigen account. De deelnemers worden, op basis van rating (speelsterkte) aan elkaar gekoppeld. Aan de deelname zijn overigens geen kosten verbonden en een lidmaatschap bij een damclub is eveneens geen vereiste.

Speeltempo

De online clubavond kent 4 speeltempi en begint om 19:30 uur tot 23:00 uur.

Het “aanschuiven” kan uiteraard ook na 20:00 uur en de liefhebbers hebben de vrijheid één of meerdere partijen te spelen, waarbij een keuze kan worden gemaakt uit onderstaande tempi.

Maandagavond “Fischer 1 minuut + 1 seconde per zet”

Dinsdagavond “Fischer 3 minuten + 2 seconden per zet”

Woensdagavond “Fischer 5 minuten + 5 seconden per zet”

Donderdagavond “Fischer 10 minuten + 10 seconden per zet”

Beginnende dammer

Beginnende dammers mogen het vanzelfsprekend ook proberen. Om te beginnen is het advies te starten met “Fischer 10 + 10”.