Dammen op Koningsdag in Winschoten succes

Koningsdag was voor Damclub Winschoten een groot succes op het geïntegreerde dambord naast de marktpleinkerk in Winschoten. Bij de herinrichting van het marktplein deed de toenmalige gemeente Winschoten zo’n 6 jaar geleden de denksport een handreiking door een dam- en schaakbord op te nemen in de bestrating. Beide uitvoeringen zijn 4 x 4 meter. Het initiatief van deze vrijmarkteditie, om meer sportclubs aan Koningsdag te binden, kwam uit de koker van Stichting Marketing Oldambt. Het bleek een schot in de roos. Damclub Winschoten greep deze mogelijkheid met beide handen aan om ook nu weer het publiek te laten genieten van deze denksport. De liefhebbers konden in een ongedwongen sfeer kijken of zelf “een potje dammen”. Dit mocht zowel op het grote dambord als op de traditionele uitvoering van het 100 ruitenbord. Het aanwezige kader van de plaatselijke damclub gaf desgevraagd advies en informatie omtrent de ins en outs van de damsport.
IMAG0070 (1)