Dammen op “Adrillen 200”

De Allerheiligenmarkt in Winschoten (in de volksmond Adrillen) beleeft deze editie een kroonjaar met het 200 jarig bestaan. 10 dagen lang wordt dit jubileum gevierd met diverse activiteiten, waaronder een dag voor de sportclubs uit Winschoten. Daarom heeft de organisatie op vrijdag 6 november de tent bij de Tramwerkplaats gereserveerd voor 20 sportverenigingen, die ieder op hun eigen wijze van 15.00 tot 21.00 uur de sport mogen uitdragen. Ook damclub Winschoten grijpt deze uitnodiging met beide handen aan om de damsport onder de aandacht te brengen. Belangstellenden kunnen in een ongedwongen sfeer kennis maken met het dammen. In een diversiteit aan mogelijkheden kan men vrijblijvend aanschuiven bij een simultaanseance of gewoon een partijtje dammen. Het aanwezige kader kan de liefhebbers informeren over de ins en outs van deze denksport, met speciaal door de KNDB ontwikkelde documentatie.

Beginnende dammer
De beginnende dammer is bij Damclub Winschoten aan het juiste adres. De damclub heeft met ingang van dit seizoen een speciale groep voor de beginnende dammers in het leven geroepen. Bij eerdere presentaties is gebleken dat liefhebbers wel eens “een potje willen dammen” maar dan graag tegen iemand van gelijke sterkte. Vanaf nu kunnen nieuwe leden in alle rust vrijblijvend kennis maken met de damsport. De huidige groep van 8 beginners beschouwen deze aanpak als prettig en halen volgens deze methode meer spelvreugde uit het dammen.