Demi Peters Provinciaal Gronings kampioen sneldammen

Zaterdag 2 maart vond in Het Hogeland College in Uithuizen het Provinciaal Gronings kampioenschap sneldammen plaats voor jeugdleden die aangesloten zijn bij de Provinciaal Groningse Dambond (PGD). Provinciaal jeugdleider Rudolf Schwab uit Westeremden had hiervoor alle jeugdleden in de categorie welpen, pupillen en aspiranten uitgenodigd hier aan deel te nemen. De 22 deelnemers werkten in één groep 8 ronden “Zwitsers systeem” af onder een speeltempo van “Fischer 5 + 5”. De 13 jarige Demi Peters uit het Duitse Bunde werd kampioen in de pupillenklasse, op de voet gevolgd door Gerard Kramer van Damgenootschap Het Noorden uit Groningen. Bij de welpen werd Maurice Pool van D.V. Warffum kampioen voor clubgenoot Ruben Renken. Sander Staal van Damgenootschap Het Noorden uit Groningen pakte de titel bij de aspiranten voor Joost Meijer van D.V. Warffum. Yara de Veld uit Beerta eindigde hier op een keurige derde plaats. Sander, Ruben, Maurice, Gerard en Demi plaatsten zich derhalve voor het NK sneldammen op zaterdag 8 juni in het Nationaal Denksport Centrum “Den Hommel” in Utrecht, waarbij hetzelfde speeltempo wordt gehanteerd. Demi Peters en Yara de Veld zijn overigens lid van Damclub Winschoten. Na afloop werden de prijzen uitgereikt door Provinciaal Jeugdleider Rudolf Schwab.