Damster Demi Peters kampioen hoofdgroep Regio Cup in Dedemsvaart

Zaterdag 16 maart kwamen ruim 80 liefhebbers naar “De Baron” in Dedemsvaart voor een jeugddamtoernooi in samenwerking met de Regio Cup en de Provinciaal Overijsselse Dam Bond (PODB). De deelnemers kwamen uit Dedemsvaart, Enschede, Westerhaar, Hijken, Beilen, Aldeboarn, Drachten, Urk, Lelystad, Kampen, Wapenveld, Hattemerbroek, Hoogeveen, Gramsbergen en Winschoten. Jeugdleider Rik Smit had ondertussen de deelnemers ondergebracht in groepjes van 8. Alleen de 1e groep bestond uit 6 spelers die traditiegetrouw de partijen afwerkten met de klok, onder een speeltempo van “Fischer 10 min + 5 sec”. De acht leden tellende delegatie uit Oost Groningen nam uiteindelijk 2 bekers mee naar huis. Jamey Loots Winschoten (15), Hermann Loots Winschoten (12) en Dylano Stoter uit Bad Nieuweschans (13) vielen dit keer niet in de prijzen. De 12 jarige Nickey Loots uit Winschoten pakte een keurige 2e prijs in groep 5 en de 13 jarige Demi Peters uit het Duitse Bunde verraste vriend en vijand met een uitstekende 1e plaats in de hoofdgroep. Haar eerste partij tegen Cornelis-Jan Kappen uit Urk ging nog verloren. Echter de daaropvolgende partijen tegen het Hoogeveense kwartet Bart Jan Kortleven, Lisa Scholtens, Siebe Kortleven en Nick Bolks won Demi overtuigend, waarmee ze de eerste plaats voor zich opeiste. De prijzen werden tenslotte uitgereikt door Rik Smit uit Hijken en Damon Winter uit Dedemsvaart. Voorzitter Gert Brink van de plaatselijke damclub DDD Dedemsvaart sprak tenslotte in zijn dankwoord de hoop uit dat dit jeugdtoernooi een traditie mag worden in dit etablissement. De volgende editie van de Regio Cup vindt plaats in Groningen op zaterdag 20 april.