Grote opkomst massadamkamp Oost Groninger Dambond (OGD)

Dinsdagavond 5 november werd het nieuwe damseizoen ingeluid met een massadamkamp in het MFC De Binding in Oude Pekela. Deze editie telde maar liefst 45 deelnemers die werden geleverd door DC Veendam, DC Meeden, De Vriendenkring (DVK) Groningen,
DC Pekela en DC Winschoten. De 9 teams bestonden uit 3, 4 of 5 tallen. Competitieleider
Bé Brakels had hiervoor een ingenieus systeem bedacht, door elk teamlid tegen een ander team te laten spelen. Het speeltempo werd bepaald op 50 zetten in 90 minuten, met na de tijdcontrole nog 15 bonusminuten om de partij te beëindigen. Kampioen bij de gevorderde dammers werd het team van Damclub Meeden dat werd gevormd door Egbert Wierenga, Klaas van der Laan, Henk Doedens en Wubbo Gernaat.

Deelnemende dammers
Damclub Winschoten had deze avond de grootste afvaardiging met 19 leden, daarna volgden Veendam 9 leden, Pekela 8 leden, DVK Groningen 5 leden en Meeden 4 leden.

Combi B team beginnende dammers kampioen
Bij de groep beginnende dammers hadden zich maar liefst 12 liefhebbers ingeschreven, die in 2 zestallen tegen elkaar uitkwamen. Het B-team won uiteindelijk met 8 – 4.
In tegenstelling tot de gevorderde dammers werkten de beginnende dammers hun wedstrijden af zonder gebruik te maken van een klok.

Gedetailleerde uitslag
A – team B – team
Jo leeuwen DVK Groningen – Annie Brakels DC Pekela 0 – 2
Ties Willems DC Winschoten – Richard de Rooy DC Winschoten 0 – 2
Sten Doddema DC Winschoten – Thobian de Groot DC Veendam 2 – 0
Grieko Kruijer DC Winschoten - Evert van Leeuwen DC Winschoten 1 – 1
Derk Venema DC Veendam – Anke Sijbesma DC Winschoten 0 – 2
Tjerk Loots DC Winschoten – Yara de Veld DC Winschoten 1 – 1
4 – 8

Viertallencompetitie
De viertallencompetitie wordt gevormd door 5 verenigingen namelijk Rhederweg, Meeden, Veendam, Pekela en Winschoten. Er wordt een zogenaamde dubbele competitie gespeeld. Voor de 1e ronde staan de onderstaande wedstrijden gepland.

Maandag 18 november Meeden – Pekela
Donderdag 21 november Rhederweg – Veendam