Janick Lanting 2e prijs bij Regio Cup jeugddamtoernooi in Groningen

Zaterdag 16 november stond de 2e Regio Cup voor jeugddammers op het programma in het Jannes van der Wal Denksportcentrum in Groningen, waar Damgenootschap Het Noorden in hun “thuishaven” als gastheer fungeerde. Jeugdleider Rik Smit uit Hijken mocht een kleine 50 jeugdige dammers verwelkomen, die afkomstig waren uit Gramsbergen, Hijken, Beilen, Kampen, Aldeboarn, Hoogeveen, Groningen, Warffum en Winschoten. Rik Smit had ondertussen als basis de jongelui ondergebracht in groepjes van 8 deelnemers. Alleen groep 1 en 2 bestonden uit 6 spelers die tevens de wedstrijden met de klok moesten afwerken, onder een speeltempo van “Fischer 10 + 10”.

Oost Groningen
Oost Groningen was vertegenwoordig door 6 damliefhebbers van Damclub Winschoten, namelijk Elize van der Kamp uit Beerta, Dylano Stoter uit Oude Pekela, Janick Lanting uit Bad Nieuweschans, Jamey Loots, Hermann Loots en Nickey Loots uit Winschoten. Elize en Jamey kwamen beide uit in groep 5 en kwamen respectievelijk tot de 5e en 6e plaats. Hermann Loots kwam met een 4e plaats in groep 4 net iets te kort voor een beker en broer Nickey Loots was terug te vinden in de middenmoot van groep 3. Dylano Stoter werd uiteindelijke 4e in groep 2 en bleef eveneens net buiten de prijzen. Janick Lanting uit Bad Nieuweschans kwam met de 2e plaats tot een uitstekende prestatie in groep 1. Hiermede evenaarde Janick de prestatie van de 1e Regio Cup in Gramsbergen op 12 oktober. De prijzen werden overigens uitgereikt door jeugdleider Rik Smit en Danny Staal als voorzitter van Damgenootschap “Het Noorden” uit Groningen.

3e Regio Cup in Ureterp
Het volgende Regio Cup jeugdtoernooi vindt, over veertien dagen, plaats op zaterdag 30 november in het Friese Ureterp. Daarna volgen nog Hijken, Hoogeveen en Dedemsvaart.