Dana van Schaagen en Janick Lanting naar NK schooldam-topscorers-toernooi in Apeldoorn

Zaterdag 29 juni staat Apeldoorn centraal voor het Nederlands Kampioenschap dammen voor de individuele schooldam topscorers, in de pupillenklasse van het basisonderwijs.
De 28 finalisten, uit groep 7/8, konden zich plaatsen via de zes halve finales NK schooldammen op 13 april en de finale op 25 mei. Hiervoor waren respectievelijk 11 en 10 punten voldoende om zich te plaatsen voor deze Landelijke titelstrijd. Dana van Schaagen en Janick Lanting, van OBS Houwingaham uit Bad Nieuweschans, schaarden zich bij de finalisten via de halve finale in Rinsumageest met respectievelijk 11 en 12 punten. In het clubgebouw van Damclub Apeldoorn worden 7 ronden “Zwitsers systeem” gespeeld onder een vooraf nog te bepalen speeltempo. Gerrit Visscher uit het Overijsselse Heeten is overigens de landelijke coördinator van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) voor het schooldammen in het basisonderwijs.