Demi Peters 50% score bij NK dammen pupillen meisjes

De 11 jarige Demi Peters uit Bad Nieuweschans heeft, zaterdag 27 mei als eerstejaars pupil, met haar score van 8 punten uit 8 wedstrijden een uitstekende prestatie neergezet bij het NK dammen voor pupillen meisjes. Het begon allemaal op Hemelvaartsdag in het “Het Knooppunt” in Hoogeveen, waarbij de plaatselijke damclub, onder auspiciën van de KNDB, de organisatie op zich nam. Na de vrijdag en zaterdag kwam Lisa Scholtens uit Hoogeveen als kampioene naar voren. De 16 meisjes in leeftijd van 11 t/m 13 jaar speelden 8 ronden “Zwitsers systeem” met een speeltempo van “Fischer 45 minuten + 30 seconden”. Demi wist vier partijen winnend af te sluiten, namelijk tegen Tanya-Marie Cnossen uit Eindhoven, Alexandra Novikova uit Eindhoven, Monique ten Dolle uit Gramsbergen en Anouk Wassen uit Hoogeveen. Met deze prestatie legde Demi Peters beslag op de 10e plaats in de eindrangschikking. Op de clubavond worden de gespeelde partijen analyseert.

Eindstand NK pupillen meisjes
1. Lisa Scholtens Hoogeveen 14 pnt